NEKA NAS U POZORIŠTU

Tri mjeseca teatra, dobrog druženja, kritike i ljubavi

ritn by: I.F. | 29.01.2017.
NEKA NAS U POZORIŠTU: Tri mjeseca teatra, dobrog druženja, kritike i ljubavi
Nakon tri mjeseca trajanja festivala TIFBU, „festivalu malih pozorišnih formi, mjestu dobrog druženja, kritike, ljubavi i teatra“, kako ga nazivaju organizatori, poznata je i pobjednica. Iako je publika festivala koji se u Bugojnu održavao tijekom studenog, prosinca i siječnja, predstavu Teatra Fedra Bugojno „Đavolja posla“ i monodramu Tijane Jovanović „Oprostite, molim vas, mogu li da prođem?“ ocijenila jednakom ocjenom – maksimalnom peticom – Grand prix festivala, TIFBU Reflektor, otišao je u ruke mlade glumice Tijane Jovanović. „Putem ovog Festivala malih formi imamo cilj da pružimo našoj publici konstantan dah teatra, da budemo faktor razvoja regionalne teatarske scene, da damo priliku mladim glumcima i studentima da dođu do publike i pokažu sve što znaju i nađu svoje mjesto na teatarskoj sceni. I ono što danas znamo je da ovo što radimo je zaista vrijedno našeg truda i rada'“, kaže direktor festivala Amel Ugarak.

Nakon tri mjeseca trajanja festivala TIFBU, „festivalu malih pozorišnih formi, mjestu dobrog druženja, kritike, ljubavi i teatra“, kako ga nazivaju organizatori, poznata je i pobjednica. Iako je publika festivala koji se u Bugojnu održavao tijekom studenog, prosinca i siječnja, predstavu Teatra Fedra Bugojno „Đavolja posla“ i monodramu Tijane Jovanović „Oprostite, molim vas, mogu li da prođem?“ ocijenila jednakom ocjenom – maksimalnom peticom – Grand prix festivala, TIFBU Reflektor, otišao je u ruke mlade glumice Tijane Jovanović.

Na ovom festivalu ne postoji stručni žiri, već je mjerodavna isključivo publika koja je na kraju svake odgledane predstave bilježila svoje ocjene u rasponu od 1 do 5

Tijana Jovanović
Pobjednica festivala Tijana Jovanović s monodramom „Oprostite, molim vas, mogu li da prođem?“ (FOTO: TIFBU)

„Teatarski internacionalni festival Bugojno 2016. završava svoje tromjesečno teatarsko putovanje. Na TIFBU sceni publika je uživala u različitim teatarskim žanrovima. Festival je počeo sa predstavom 'LIFE', te najavio živost i životnost ovogodišnjeg programa, a završio je sa predstavom 'Oprostite, molim vas, mogu li da prođem?', pa ga je publika i pustila da prođe, do sljedećeg viđenja u novembru ove godine“, rezimirali su organizatori, napominjući kako je festival TIFBU postao okupljalište mladih glumaca, studenata akademije te mjesto najiskrenije publike i ljudi koji su zaljubljeni u teatarsku umjetnost.

Pored spomenute dvije predstave koje su ocijenjene čistom peticom na festivalu su postavljene i predstave „LIFE“ Banjalučkog studentskog pozorišta (prosječna ocjena publike 4,42); „Bosanac na odmoru“ Rijada Gvozdena (4,64); „Koktel“ Marka Nedeljkovića (4,65); „KO JE TO?“ Marka Vukosava (4,49); „'Ajmo na Fuka“ Hrvatskog narodnog kazališta i Narodnog Pozorišta Mostar (4,55); „GRANICE“ DIS-Pozorišta mladih (4,05); „Čehovljeve pripovetke“ Akademije umetnosti Novi Sad (4,40); „Fatima, nevjesta od boli“ MTM Mostar (4,56); „PENDREKMEN“ Kazališta BESA sa Visa (4,57) te „Portret maligne ćelije“ AP „Branislav Nušić“ iz Šida (4,83).

Van konkurencije, bez prilike za ocjenjivanjem, nastupili su i prošlogodišnji dobitnici TIFBU Reflektora, studenti Akademije umjetnosti Banja Luka, s predstavom „Umjetnost Imitacija“ te stand up komičar Pedja Bajović s predstavom „S NOGU“.

TIFBU Bugojno
Mladi glumci i studenti pokazali su sve što znaju (FOTO: Edin Batoo Ćatić)

„Da ovogodišnji slogan 'Neka nas, u pozorištu' ima smisla, pokazali su nam Bugojanci - jer za sve predstave na TIFBU festivalu, tražila se karta više“, kažu iz TIFBU festivala, čiji će direktor, Amel Ugarak, primijetiti da je ovo po trajanju i konstrukciji jedinstven festival u Bosni i Hercegovini.

„Putem ovog Festivala malih formi imamo cilj da pružimo našoj publici konstantan dah teatra, da budemo faktor razvoja regionalne teatarske scene, da damo priliku mladim glumcima i studentima da dođu do publike i pokažu sve što znaju i nađu svoje mjesto na teatarskoj sceni. I ono što danas znamo je da ovo što radimo je zaista vrijedno našeg truda i rada i svi smo na kraju pobjednici, pa zbog svega toga: 'Neka nas, u pozorištu'“, kaže Ugarak.

Službeni kraj ovog zanimljivog festivala dogodit će se u utorak, kada će Sanja Krnjajić predstaviti svoj foto-putopis „Šri Lanka – zemlja osmijeha“.

Lupiga.Com

Naslovna fotografija: TIFBU